Jooga- kokeilussa hot jooga


Tässä juttusarjassa kokeilen erilaisia joogamuotoja. Joogataustani voit lukea täältä
Tällä kertaa kerron kokemuksiani Hot joogasta, joka on Hatha  joogaa +38 asteeseen lämmitetyssä salissa.


Minua epäilytti mennä Hot joogaan, koska en kestä kuumaa kovin hyvin. En hikoile paljoa edes saunassa, joten mietin, miten tukala olo tulee, kun lämpimässä oleilun lisäksi pitäisi vielä tehdä jooga harjoitusta.


Ensimmäisellä kerralla kuumuus todella tuntui, mutta tunnin edetessä lämpöön tottui ja se melkein unohtui harjoitukseen keskittyessä. Lämpimässä lihakset venyvät mukavasti, tavalliseen joogatuntiin verrattuna lattiakin on ihanan lämmin. 
Hot jooga tunnin jälkeen lämpö pysyi kehossa pitkään ja tuntui, että elimistö jotenkin lähti käyntiin. Vielä seuraavana aamuna oli hyvä ja lämmin olo, jano tosin oli kova, mutta veden juominen teki tosi hyvää.


Loppujen lopuksi olen ihastunut Hot joogaan ja se on tunti, jolla olen viime aikoina käynyt eniten

Muut joogasarjan jutut:



Kommentit

  1. Kiitos mielenkiintoisesta joogapäivityksestä! Ihana piha <3 Aurinkoisia päiviä toivottaen Tarja / Ruusu-unelmia ja villasukkia

    VastaaPoista
  2. Minä en ole koskaan kokeillut joogaa, mutta olen kuullut siitä paljon hyvää. Olisi kiva siis itsekin päästä joskus jotain joogamuotoa kokeilemaan. KIvaa alkanutta viikkoa sinulle, Virpi ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla innostus joogaan on vaihdellut, mutta aina kun harrastan sitä aktiivisesti, se kyllä vie kaikki selkävaivat mennessään ja myös parantaa unen laatua. Aurinkoisia (toivottavasti) päiviä! ❤❤

      Poista
  3. Onpa mielenkiintoinen juttusarja! Ja ihan samoin olen itsekin epäillyt sitä, että ei mahtaisi hot-jooga mulle sopia, koska kestän kuumaa huonosti. Mutta tämä rohkaisi kokeilemaan (en vaan tiedä, onko täällä meilläpäin hot-joogaan mahdollisuuksia edes).

    Joogalajeja taitaa olla melkoinen kirjo, enkä niiden eroista hirveän hyvin (tai siis oikein ollenkaan) ole perillä. Itse kävin aikanaan Iyengar-joogassa ja tykkäsin kovin. Harmitti, kun ohjaaja, joka oli joku oikea joogaguru, päätti lopettaa. Jäi se hyvää tekevä harrastus siihen.

    Mukavaa tätä(kin) viikkoa sinne Virpi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen huomannut, että joogaa on tosi monenlaista ja myös samanniminen tunti voi olla sisällöltään erilainen ohjaajasta rippuen. Ihanaa viikkoa ❤

      Poista

Lähetä kommentti

Kommenttisi piristää päivääni, kiitos!

Suositut postaukset!